Ahlan wa sahlan

AHLAN WA SAHLAN

25 Disember 2009

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah swt kerana dengan limpah kurnianya kita masih lagi diberi peluang untuk melakukan ibadat kepada Allah swt. Insyaallah pada hari pertama persekolahan tahun 2010 nanti saya akan bertugas di Sekolah baru iaitu SMK Toh Puan Habshah Penang, walaupun terasa amat sayang untuk meninggalkan pelajar-pelajar SMK Bukit Gambir namun kerana terpaksa menurut arahan maka saya terpaksa akur atas pertukaran ini. Saya ingin meminta maaf kepada pengetua,penolong kanan-penolong kanan,guru-guru dan kakitangan sekolah semoga kalian semua dilindungi Allah dan diberkati Allah selalu. Selama dua tahun saya di SMKBG banyak pengalaman dan pengajaran yang dapat saya pelajari dan dijadikan iktibar untuk masa depan. Antara pengalaman yang menjadi kenangan yang tak akan kulupakan ialah tuduhan pihak pentadbir sekolah terhadap saya iaitu tidak memberi kerjasama dan tidak menjalankan aktiviti Islam sepanjang tahun di SMKBG. Pengajaran yang dapat di ambil ialah jika kita seorang pentadbir atau pemimpin, setiap masalah yang timbul perlulah di atasi di peringkat dalaman dahulu sebelum di sampaikan kepada pihak atasan. Terkadang wujud keraguan dan ketidakadilan kepada pihak yang dituduh. Manakala bagi pihak bawahan pula perlulah berkerja dan berhubung secara terus dengan pentadbir tak payah melalui banyak pihak kerana kemungkinan akan timbul kekeliruan dan anggapan negatif.
Insyaallah peristiwa yang telah berlaku akan dijadikan iktibar dan pengajaran untuk meneruskan perjuangan kita ..... sekian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan